Sunday 27 May 2012

persimpangan jalan

assalamualaikum


persimpangan jalan. antara ke kanan atau ke kiri. mana satu jadi pilihan. dilema antara dua. pilihan yang tepat membuahkan hasil. pilihan yang kurang tepat membuahkan pengajaran. tapi siapa tahu. pilihan yang mana akan jadik benar-benar tepat dan yang mana langsung pula tidak tepat. oh sukarnya jika diberi pilihan.






persimpangan jalan. jika diberi pilihan, setiap orang mahukan yang terbaik, pilihan yang terbaik. sungguh. perancangan itu harus. tapi keputusan bukan di tangan sendiri. semuanya terserah pada yang Esa. hati terdetik sesekali berbisik. seakan mengelirukan antara pilihan yang sedia ada. namun jalan 'short-cut' bukan pilihan.


persimpangan jalan. di saat sampai ke tahap persimpangan, isu 'turning back' atau berpatah balik haruslah tiada dalam list pilihannya. mengapa harus berpatah balik sedangkan pilihan yang enak sudah ada di depan mata? oh sebijak pandai harus pandai menilai, harus pandai memilih. 






kbai.


ps :: aku tak tahu ape yang aku tulis ni sebenarnya.
ps2 :: cube nak bercerpen tapi takde idea. (^.^)

ps3 :: sumber gamba, mr google.




  

2 comments :

  1. jika ade simpang tunggu la lampu hijau, baru jalan, tapi mase merah, pasti kan simpang mana nak di tuju... moga jalan tu yg terbaik

    ReplyDelete