Tuesday 1 May 2012

bersatu kita tak runtuh

assalamualaikum

melayu. ayuh ke hadapan. selesai sudah perhimpunan bersih 3.0 kat dataran merdeka hari sabtu lepas, 28 april 2012. banyak bende yang jadik, banyak impak yang kian nampak. aku ta tau la, makin bnyak aku amek tau pasl bnde ni, aku ase makin geram. mane tak nye, bnde ni jadik kat negara aku, negara MALAYSIA cik jemah oiii.

aku hapdet news kat beritasemasa.com ngan amenoworld.blogspot.com. aku bace n aku terus bace lagi. bile makin bnyak aku bace, makin aku rase nak tau. pastu aku slalu diskus pasal bnde isu2 semasa ni ngan membe2 aku. ternyata pertukaran buah fikiran sngat mnyenangkan itu pun ngan org bley time pndpt kite. haha

aku tak pham la nape mesti nak tmbuk, gaduh, teargas, ape sume tu bgai. pastu rmai plak yang cedera. dengan reporters, abg polisnye lagi. tu belom termasuk dengan ramai lagi yang kene tangkap. and korang sume kene bukak mate luas2 sebab korang kene tengok yang kene tangkap sume bagai ni adlah orang melayu and yang menangkap tu pon melayu jugak. kamon la. smpai bile orang melayu nak camni. jom la bersatu.

aku ta tau. tapi aku sngat pasti, bile kite sume melayu sibok gaduh, merusuh sane sini, pastinye ade satu pihak di sana yang sedang bertepuk tngan gembira. aku pasti and sangat pasti. aku masih neutral sebab aku ni student lagi and aku tak salahkan mane2 pihak and tak jugak sebelahkan mane2 pihak.

ok. dalam satu kerajaan demokrasi, pihak kerajaan dan pihak pembangkang sebenarnye saling memerlukan antra satu sama lain. tapi bukan dengan care penyampaian dan penerimaan yang salah camni. sebabnya, pas jadik camni, satu dunia akan pndang negara kita, and opkos akan lebih memndang pada pm kite. negara yang membangun tak perlukan rusuhan. tapi perlukan satu medium suara rakyat yang boleh didengar oleh pihak atasan ni. give and take tu harus. 

aku sebenarnya ta tau pe point entri aku ni, bak kate orang putih, pointless. haha. tapi aku cume nak harapkan yang terbaik untuk negara aku ni. kalau boleh
takde rasuah yang bermaharajalelawati lagi. 
takde rusuhan and demonstrasi metara riti.
and macam2 takde lagi la. aku ta dapat nak pk lagi buat mase ni. haha. 

aku nak taip lagi tapi aku rase jem pale sbb mtahari tengah pacak atas pale kat perlis yang hangat ni. wohaa.
walaupon panas aku still kene bersyukur. syukur ya Allah. sbb ape kne bersyukur. jgn tanye knpe sbb kadang2 kite tak perlukan reason tuk bersyukur. kite da bnyak menerima. so syukur tu harus datang bersama. oh yeaahhh.

smpai sni jek.
kbai.

ps :: bersatu kite teguh, melayu takkan runtuh.
*tetibe jadik semngat patriotik rini.haha


2 comments :

  1. entry yang sgt bagus dan menarik :) salam ziarah dari

    http://menulisdenganhati.blogspot.com/2012/05/pertemuan-dimasjid-lebih-indahkan.html

    ReplyDelete
  2. tenkiu eja.tkkan mlyu hilg di dunia.ngee~

    ReplyDelete