Digital clock

Sunday, 15 April 2012

Petua lama sangat berguna


9 april 2012 7.25 malam

Assalamualaikum.

Seminggu cuti kat umah, aku  nak amalkan banyak petua orang lama-lama. Kalu da namenye pon peTUA, mstila pesanan orang lama. Kalu peMUDA, laen pulak jadiknya.dem!!~haha.
Petua pertama yang aku ade amalkan adalah. Jeng3

1      Air misai kucing
Air misai kucing ni bnyak khasiat sebenarnye. Dulu2 aku pon tak berapa tau pasal khasiat air ni, tapi lame2 aku makin seronok nak amalkan semua ni. Air ni dapat melawaskan kencing. Aku rase mgkin sesetengah orang ade masalah ni tapi mesti malu nak mengaku kan. So jangan malu. jangan segan. sila amalkan minum air ni keyh.

2        Air sireh
Haa. Ni satu lagi. Daun yang berkhasiat macam misai kucing. Cumenye khasiatnyer lain sikit. Kalu minum air sireh, Korang akan rase lebih fresh daripada biase disamping dapat kurangkan masalah bau badan. Khasiat untuk pmpuan plakialah dpat kurangkan msalah keputihan.Tapi kalu daa minum, rasenye, pahit yang teramat.dem!!~haha

3        Air limau
Untuk yang limau ni plak, bukan untuk aku minum. Tapi aku guna untuk mandi. badan korang akan rase lagi bertambah fresh kalu mandi dengan air limau. Lagi pon dapat kurangkan masalah bau badan kat disapu kat ketiak tu dengan dapat kurangkan kelemumur sekali. So memg tak rugi kalu kite amalkan.

4        Santan kelapa
Santan kelapa ni sebenarnya sangat berkhasiat untuk hilangkan masalah kelemumur dengan masalah keruping kat kulit kepala. Lepas tu, rambut pon akan jadik bertambah hitam dan semakin cantik. Santan kelapa korang  amek yang mak2 korang  nak buat gulai tu. Mesti mak korang bagi punye.haha~

Haa. Tu je la petua yang aku amalkan dalam mase 7 ari aku kat umah ni. Banyak lagi petua yang aku nak amalkan sebenarnye, tapi belom sampai seru kot. Hehe.
Kbai.



No comments :

Post a Comment