Digital clock

Saturday, 9 June 2012

jin, syaiton kat kedai makan?

assalamualaikum


tajuk penuh kontroversi. argghh. pedulikan. yang penting, input aku sampai kat korang. hahaa~
okeyh. sape suke makan kat kedai? opkos la ramai yang suke kat kedai. mudah. duduk, oder, tggu sat pastu daa boley makan. mudah, simple, dimple, mimple. 


tapi kan kan kan, waktu ngah makan dengan sodap bebeno sampaikan kalu neelofa lalu kat sebelah pon korang tak pasan, penah tak korang terpiki yang korang makan tu de jin syaitooon?
masyaAllah. minta dijauhkan la ye dop.



mane taknye, bnde tu kite daa la mane nak nampak ngan mata yang kuyu muyu penuh syahdu ni. sedar-sedar kalu daa kene penangan kedai makan tu, barula terngadah, ustaz tok kadi tok mudim sume abes dicari, dirujuk nak minta berubat. oh minta dijauhkan lagi.


so prevention is always better than cure. sebagai langkah berjaga2 sebelom korang makan kat mana2 kedai, apa kate korang amalkan samting ni. sile amalkan. sape tak try buat, nnti kene babap bru tau. auuuu~
tapi ni pon tips nak tau kalu2 de jin syaiton kat kedai makan tu.


Jadi bagaimana cara untuk mengesan jin-jin tersebut? 


Cara mudahnya sahaja :

Baca Ayat Qursi 3 kali di luar dari kedai. Sebaiknya semasa dalam kereta. Kemudian buka tingkap dan tiup 7 kali ke arah kedai. Tak perlulah tiup macam bomoh puhh kiri puhh kanan. Cukup sekadar tiup perlahan-lahan sampai habis nafas (macam ustaz Ismail Kamus ajar)

Sekiranya ada pelaris di kedai tersebut, “khadam” tu akan marah dan kita akan rasa seperti satu angin menerpa ke muka kita. Kalau dah macam tu, eloklah kita jangan makan di kedai tersebut.

Beberapa cara di bawah bolehlah diamalkan untuk mengelak sihir :-

1) Al-Fatihah.
2) Membaca tiga surah terakhir / 3 Qul setiap hari.

Ia berdasarkan hadith :

Ertinya : Baginda S.A.W telah berkata kepadaku : “Bacalah Qul Huwa Allahu Ahad” (al-ikhlas) dan (surah an-Nas) dan (surah al-falaq) sebanyak 3 kali ketika pagi dan petang, ia mampu mencukupkan kamu dari segala sesuatu. At-Tirmidzi, Bab Doa yang disebut Ketika Ingin Tidur, no 3570 ; Sunan Abu Daud, Bab Apa Yang Dibaca Ketika Subuh, no 5072 ( Nuzhatul Muttaqin, no 1457 , 2/229 ) At-Tirmidzi : Hasan Sohih, An-Nawawi : Sohih.



kbai.


ps :: makan kat umah lagi sodap!!~

2 comments :

  1. tengkiu akak, untuk tips tuu . berguna tuu :) hehe

    ReplyDelete
  2. Selama ni tak pernah terfikir pun. Btw, thanks for the tips :)

    ReplyDelete