Digital clock

Friday, 17 February 2012

J.A.G.A

assalamualaikum.

mlm yg hening.
cengkerik menjerit2.
air hujan menitik2.
mlm ni,bumi perlis bsah lg.
syukur pd Ya Rabbi.
mne taknye,shrian pns terik.
bkn sehari tp mau smggu sudaa.
huhu.

entry mln ni simple aje.
okey.keywordnyer J.A.G.A.

mudah kan?
tp pktaan yg sngt simple ni bwak mksud yg sngt luas tau.

kalu la korg sume tngok tb, cam cite otomen ke,selomun ke,batman ke,superman ke.sume wira2 yg tsngat la misteri tugs utamanye aldh untk mnjga.

jge ape ye?
sudaa tntula jge keamnan dunia.tp yg kmpiusnye,nnti ape plak kije polis ngan askar ye??


takkan tngok je kot.
ntah la.okei.sile abaikan.haha.






okei.fes2 skali bnde pling utame bkait ngan J.A.G.A ni ialah jeng.jeng.jeng...
jaga diri.
haa.kite sume pon tau kan.sume org pon kne jge dri sndrik.lg2 mak bapk kite,akak2,abg2 angkat,kwn2 kite sume pon slalu pesn kat kite suh jge dri.
jdik nmpak kan,sbnrnyer 4 hurup yg kcik ni bwak mksud yg sngat besa sbnrnyer kan.






yg ke2 nyer, jage ni slalu jgak dkaitkan dgn jaga perasaan org skeliling kite.

npe msti kne mention org? n bknnyer pen,beskal,kete,moto?
sbbnyer org la.haha.okei2.

sbb org ni ade prsaan kalu nak dbnding dngan pen n ape ntah sume brg tu.
sbb tu la kite kne jge n utmekan prsaan org len jgak.
cube bygkan kalu korg tak jge prsaan org len?ape jdik?
alamtnyer,cam dduk dlm utan kwn ngan mnyet je la.mne de life bro.pe brg jdik cam tarzan.haha
what u give,u get back.
kalu kite jge prsaan,otometik org pon akn jge prsaan jgak.
cmne crnyer nak jge prsaan org?
jge tutr kte,jge tgkah laku,jge adb sopn.kalu org seng ngan kite,sumenye akn jdik lbh mudh nnti.
sile la cube okei.
ngee~



bile daa jge prsaan org,bru la bley jge brg2 skliling kite.tmbh2 brg kpnyaan kite.ye dok.mne taknye,idop kat u ni pon gne duit pt aje.nak beli ape2 pong msti pk bnyak kali.sbbnyer tak nak mkn megi ujg buln nnti.haha.jdiknyer,kalu daa bli pape,kne la jge molek2.
kalu mcm aku kat unimap ni,lptop memg kne jge sgguh.mne taknyer,brg mhl woo.mgkin tak mhl mne bg ank datuk datin tu, tp bg aku bkn seng nak dpt bnde ni.skali daa dpt,kne la jge molep2.


tapi korg sume,sblm la jge sume bnde ni,yg pntg kne la jge hti,prsaan n ptuh pd pncipta kite yg satu.sapela kite tnpa Dia kan.yuk sjenak sme2 kite muhasaah dri.andai la kite lupe nak jge prsaan Dia,apalh nseb kite nnti.jdik wlu kite wktu seng ke,sush ke,jgn lupe ntuk sntiasa bsma Dia ye.n yg pastinyer Dia pasti akn sntiase bsme kite.


sudaa lwt.mau tdo.mte ngntok.
nunite...
assalamualaikum.=P






ps1 :: jge dri baek2 ye.
ps2 :: mudah2an akn sntese istiqamah dgn prubahan ni.



No comments :

Post a Comment