Digital clock

Sunday, 19 February 2012

10 min bersamaNya...

assalamualaikum...


hujan rintik2. air bergelora.
emak bagi duit.ayah bagi duit.
hehe.korg sume msti engat lagi an lagu ni an?
msti korg semua suke nyanyi lagu ni mase korang tengah hingusan
meleleh dulu an?
hehe.so memorable kan?



malam ni hujan rintik2. tido pon sodap ni.
malam ni nak bercakap ala2 motivasi gitu.
banyak bende nak dicakapkan.
banyak bende nak diluahkan.
sape nak bace,teruskan membaca.
sape tak nak tutup mate.haha




tapi tak perlu la korang tutup cmni lak.huhu...


10 minit bersamaNya.
bunyiknyer ringkas. dalam maksudnya dan bukan senang nak diamalkan.

korang semua pernah tak dengar ayat kat bawah ni?

sehari tanpa membaca al-quran adalah tidak sempurna bagi seorang muslim itu.

ayat kat atas tu memang bagitahu kita tentang kepentingan kita meluangkan masa bersamaNya. Luangkan sekurang-kurangnya 10 min untuk bersamaNya. Tak dinafikan setiap hari kita luangkan sekurangnya 25 min untuk dirikan tiang agama kita. apa kata tambahkan sikit 10 min untuk mengaji pulak. kalau boleh curila sikit 10 min untuk lembutkan hati, bersihkan hati dengan membaca ayat alQuran yang tersangat indah ini. Bacalah sikit walaupun kita tak paham. Dan waktu yang paling digemari ramai untuk membaca kitab indah ini ialah antara waktu maghrib dan waktu isyak. 




10 min tu bukanla lama sangat pon kalau nak dibandingkan dengan online facebuking, blogging, tagging, tapi bukan legging pulak ye.hihi.
lagipon kalau kite selalu engat kat Allah, nanti mesti Allah selalu engat kat kite jugak. Allah itu Maha Kaya. Love ALLAH because He loves you.

aku pun hanyalah insan biasa. kadang-kadang lupa, kadang-kadang alpa, kadang-kadang lalai dengan dunia. tapi 10 min tetap diperlukan setiap hari. 

so kawan-kawan, yuk kite semua luangkan 10 min untuk bersamaNya setiap  hari. barula lengkap hidop kite seharian sebagai seorang muslim. Berubah itu senang tapi nak konsisten itu sangatlah susah. Mulekan dari bawah. Mulekan dengan langkah pertama. Biarlah lambat dengan merangkak, insyaAllah pasti boleh berlari jugak kelak.
amin.
kbai.

ps1 :: esok fes day kelas sem 6 ni.
ps2 :: istiqamah dengan niat perubahan diri.
ps3 :: bercinta selepas kahwin juga yang kita akan cari.





No comments :

Post a Comment