Tuesday 28 August 2012

tak lame lagi daa oiiit

assalamualaikum

pejam pejam celik celik mulut ternganga

haa. sedar2 lagi due minggu je aku praktikal kat soromban ni haaa. maknenye daa dekat 3 bulan jugak la aku daa duk kat sini. dan maknanya jugak, aku daa buat macam2 bnde, macam2 pengalaman lagi tuh.
dengan alkisahnye teknikal staf yang same naek kpale, dak2 praktikal yang memg giler2 gosip der.

macam2 daa. yang tang teknikal staf tu, dayat yang sngat giler, kak da yang sngat sporting, cik ijam yang sengih slalu, cik safa yang daa nak kawen, and macam2 lagi la.

memule dayat masuk kije, aku engatkan die ni umo 31, tapi upe2nye daa umo 21 daa. giler bapak muder tu. tpi kalu nak dikatekan, memang agak sesuai jugakla dengan perangai die tuh yang sngat giler. hehehe~
giler tak giler pon besh kalu nak dibuat membe. serius mase kije, tapi kekadang tergiler jugak la mase kije tuh. hehe~ tapi die jenis tak lokek. sngat okeh.

pastu nye kak da. mase memule aku masuk dulu tu, aku tak nampak kak da lagi. sebab die ngah cuti. tapi beberapa hari lepas tuh, baru aku kenal ngan kak da ni. mase fes time kak da jumpe ngan kitorang, die terus hulurkan salam ngan kitorang. veri nice rite? sejak drpd tu, persepsi aku kat kak da, sngat la bersih. hehe~
n sampai skang, bile ktorang melepak kat pintu belakang, kak da mesti tetibe mnyelit nak bergosip skali. haha. besh kan korang?

haa. tau tak pe yang jadik siang tadi? alkisahnye 28 jun 2012, lecturer datang melawat tempat praktikal kitorang ni. encik ngan cik lecturer daa siap pesan awal2 nak tengok logbook. so memang aku prepare habis2an gak la. tapi tetap tak siap cantek2 jugak. haha. aku tetap jugak la ngadap encik ngan cik lecturer aku tuh dengan hati yang sangat cekal dan tabah. memang. memang aku daa agak. sentap atas dahi ni haa bile encik lecturer tuh pesan suh aku tepek gamba bnyak2 sikit. haha. okei. aku trime. trime kasih encik. yang penting encik kasi markah penuh selalu.hehe~

memule aku nak encik ngan cik lecturer ni, aku memang rase berdebar tahap giler babas. tangan kaki aku ni sejuknya mengalahkan duk afrika. haha. ngoi. afrika tu panasla.

tapi sngat la lega bile sumenye berakhir dengan jayanya. tapi paling sangat sentap bile encik lecturer kasi
final advice kat kitorang. dengan muke siyus yang sngat selamba, encik lecturer pesan kat kitorang sume supaye :
  • jangan tinggal solat.
  • kena slalu ngaji. sebabnya dalam kubur nanti, dengan muka menghadap kiblat, malaikat munkar dan nakir akan datang. tapi suatu yang putih lagi suci akan selamatkan kite bile kite ditanya dengan memacam soklan. apa yang putih dan suci tuh? sudah semestinya suatu alquran yang pernah kite bace sebelom ni. 
  • amalkan bace almulk setiap hari. surah ni sangat bagus untuk diamalkan sebabnye dapat menjauhkan daripada seksaan kubur yang dahsyat.
sangat2 terpaut dengan nasihat encik lecturer ni, Tuhan hantar encik lecturer untuk  engatkan kitorang yang slalu lupa dan alpa. bertuah sangat rasenye bile encik lecturer bukan aje engatkan kitorang pasal hal dunia tapi pada hal akhirat jugak. mudah2an encik dan cik lecturer akan terus diberkati dan dirahmati. trime kaseh bebanyok la encik ngan cik lecturer ye.

pastu ape lagi yang jadik siang tadi? sudah pastinya jamuan raye yang sangat la happening. lepas je toolbox meeting, kak faza terus je la bukak bekalan kueh raye. pastu ape lagi. terus beraya la kitorang sume kat worksyop tuh. bile sorang bawak sikit, tapi bile dh dicampur semua, jadikla bnyak. makan plak kongsi2. dah rase macam adik beradik daa ngan sume tuh tau.hehe  tapi yang paling besh, kueh raye asma. bile coklat cookies dicmpur dngan kacang badam tu, memang sngat sedap. aku memag kempunan nak makan bnyak kueh tuh, aissshhh. melepas. nak kene tunggu raya tahun depan la plak jawabnye. hehe

so ape lagi yang aku nak cakap. aku memag sayang dengan krew apsb seremban.

kbai.

ps : bile mau balik unimap?
 

No comments :

Post a Comment