Monday 27 August 2012

dugaan datang bertalu-talu

assalamualaikum

berlalu lah sudah ramadhan. sebulan berpuasa.

haa. amek. siap kasi lirik lagu, tambah kan lagi mood beraya ni haa. mane tak nye, baru brape ari ni. hari ni baru je syawal ke10. mood nak braye, mood nak makan makanan sedap2, jejalan umah kengkawan, ngah hangat trase lagi ni.

tapi dalam kehangatan dok beraye sakan ni, aku diuji. diuji dengan ujian yang bertimpa2. aku diuji. aku nak jadik tabah. aku nak jadik kuat. ye le, kekadang tu, ujian yang datang tu memang setimpal dengan diri kite sendiri.

ujian ape yang didatangkan kat aku mase cuti raye tu. fes2 skali, baju raye aku tak menjadi. 2nd, pes aku plak menghilangkan diri. then, beg aku terburai mase nak naek bas balik soromban, and las skali, bilik aku terkunci dari dalam n momen yg terpling besh adalh bile kunci bilik tu tak penah wujud. haha~

haha, sadis giler kan? tapi nak buat camne, kadang2 ujian yang datang ni buatkan kite jadik lebih kuat. contohnye la kan, ujian yang datang bertalu-talu ni memang menguji kesabaran aku, and memang mengaja aku untuk jadik lagi sabar la.

aku pon daa stat didik diri sendiri. kalu dulu, bile mara, aku mesti nak membebel2. tapi skang, bile marah, aku senyum je la. itu je yang paling terbaek. aku senyum dan terus senyum. paling penting, senyuman tu mesti ikhlas tau dan tulus suci murni dari hati.

tuk entri kali ni. aku ta nak buh pict sebab takde mood. so biakan kosong. sekosong hati aku ni.
kosong. kosong.kosong.

kbai.

ps :: tolong la ikhtiarkan samting supaye pintu ni terbuke.



No comments :

Post a Comment