Digital clock

Wednesday, 13 February 2013

Doa Orang Berhutang

Assalamualaikum...

today is wednesday. next, thursday friday saturday and sunday.
then, go back to perlis.
terus bz semule dengan fyp, prepare for next event.
semangat!~ semangat la kononnye.haha~

so, ni nak cerite lagi pasal doa yang besh.
besh untuk selalu dijadikan amalan.
n yang lagi besh, mudah n senang saje untuk diamalkan selalu.

ape doanya?
ala...macam da state kat tajuk atas tu. doa untuk mudahkan orang berhutang supaye bayar hutang kite.
tapi jangan sampai pulak orang baca doa ni kat kite sebab tak bayar hutang sesape.haha~
peringatan keras juga kat sini, berhutang ialah amalan yang kurang bagus.
walau ape yang kite buat, sile la ukur baju di badan sendiri, supaya tak merana di kemudian hari kerna hutang. tapi kalu pinjam pt tu lain cite ye.hehe~

camne nak amalkan doa ni?
mudah dan senang saje. carenye :
 1) baca surah yasin macam biase.
 2) dalam surah yasin tu ade hujung ayat nye yang ade bacaan dan kalimah mubin. kalu tak silap, ade 9 kalimah mubin tu.
 3) bile berjumpe kalimah tu, berhenti sekejap, angkat tangan dan berdoa dalam hati supaya orang yang berhutang tu dilembutkan hati untuk bayar hutang nye. di afdalkan untuk sebut nama orang yang berhutang tu. Ya Allah ya Tuhanku, Kau lembutkanlah hati si polan bin  si polan untuk membayar hutangku dengan jumlah sekian sekian.
 4) ulang bace doa ni kat setiap kali bacaan kaliamh mubin tu. in sha Allah, akan dilembutkan hatinya untuk bayar hutang yang ade tu.



doa ni pon aku dapat tahu mase dengar ceramah ustaz kazim elias.
ceramah yang seronok, n banyak jugak bende baru yang dapat di belajar.

in sha Allah. in sha Allah. in sha Allah.
kite berusaha, kemudian serahkan segalanya pada Allah juga.
kalu muge singgit due, halal beralal aje lah.
niat sedekah jariah, lagi bertambah besar pahalenye.
mudah-mudahan kite akan sentiasa dan terus berada di bawah payungan Allah swt. amin.

kbai.

ps : no ps

No comments :

Post a Comment