Digital clock

Wednesday, 30 January 2013

Vow

Assalamualaikum.

im so in rindu. so i vow u to...

i vow to help you love life
to always hold u with tenderness
and have the patience to love
to speak when words are needed
and to share the silence when they are not
to agree to disagree on red velvet cake
and to live in the warmth of your heart and always call it home


sila cepat pulang.
kbai.

ps : the vow menjadi pilihan muvie setiap malam.



 


Thursday, 10 January 2013

To Love and Be Loved

Assalamualaikum...

Beautiful story.....A very poor man lived with his wife.

One day, his wife, who had very long hair asked him to buy her a comb for her hair to grow well and to be well-groomed.

The man felt very sorry and said no. He explained that he did not even have enough money to fix the strap of his watch he had just broken.

She did not insist on her request.

The man went to work and passed by a watch shop, sold his damaged watch at a low price and went to buy a comb for his wife.

He came home in the evening with the comb in his hand ready to give to his wife.

He was surprised when he saw his wife with a very short hair cut.

She had sold her hair and was holding a new watch band.

Tears flowed simultaneously from their eyes, not for the futility of their actions, but for the reciprocity of their love.



MORAL: To love is nothing, to be loved is something but to love and to be loved by the one you love,that is EVERYTHING. Never take love for granted.

ps : hoping the best for myself and u too..
ps 2 : copied from internet.tq.(^.^)

Wednesday, 9 January 2013

Bulan itu Ada

Assalamualaikum...

Jom layan lagu bulan.
 
I know you're somewhere out there
Somewhere far away
I want you back
I want you back
My neighbors think
I'm crazy
But they don't understand
You're all I had
You're all I had

[Chorus:]
At night when the stars
Light up my room
I sit by myself
Talking to the Moon.
Trying to get to You
In hopes you're on
The other side
Talking to me too.
Or Am I a fool
Who sits alone
Talking to the moon?

Ohoooo...

I'm feeling like
I'm famous
The talk of the town
They say
I've gone mad
Yeah
I've gone mad
But they don't know
What I know
Cause when the
Sun goes down
Someone's talking back
Yeah
They're talking back
Ohhh

[Chorus:]
At night when the stars
Light up my room
I sit by myself
Talking to the moon.
Trying to get to You
In hopes you're on
The other side
Talking to me too.
Or am I a fool
Who sits alone
Talking to the moon?

Ahh... Ahh... Ahh...
Do you ever hear me calling
(Ahh... Ahh... Ahh...)
Ho hou ho ho hou

'Cause every night
I'm talking to the moon

Still trying to get to you
In hopes you're on
The other side
Talking to me too
Or am I a fool
Who sits alone
Talking to the moon?

Ohoooo...

I know you're somewhere out there
Somewhere far away 

Melayan perasaan memalam sambil layan lagu ni yang tak henti.
Tengok bulan yang nampak ade rabbit kat bulan tu.
Tak percaya? nah. tengok ni.

kbai.

ps : setiap hari kite tengok bulan yang sama. Sila jaga diri.

Nak kurus ke tak?

Assalamualaikum...

Tertarik, menarik, mentarik dengan statement kurus dengan gemuk ni.

Ada orang tanya , kenapa perlu kuruskan badan. Katanya nak kurus ni tak penting. Gemuk ke, kurus ke semua sama di sisi Allah SWT. Ya memang betul kita semua sama di sisi Allah. Sama ada gemuk atau kurus. Persoalannya ibadah kita akan menjadi lebih sempurna apabila kita sihat. Betul tak?

Bahkan Nabi Muhammad SAW pernah bersabda yang berbunyi:

Daripada Aisyah ra, “Bala yang pertama sekali berlaku kepada umat ini sesudah kepergian Nabi SAW ialah kekenyangan perut, sebab apabila sesuatu kaum kenyang perutnya, GEMUK badannya, lalu akan lemahlah hatinya dan akan bermaharajalela syahwatnya.”
( Hadis riwayat Bukhari )

kbai.

ps : ok. jage berat badan anda.!~
ps 2 : copi pasta status fb.tq...

Wednesday, 2 January 2013

2 Januari 2013

Assalamualaikum...



present is a gift.appreciate it!~
kbai.

ps : no ps.hahaha~

 


Tuesday, 1 January 2013

Tahun Baru.

Assalamualaikum...

2012. 2013. Berubah satu angka yang membawa seribu sejuta berjuta juta kelainan.

Ape yang lain?
Macam-macam tu. Umo aku. 23 sudaaa. oppppsss. umur hanya angka*ayat buat sesedap hati. haha.

Lagi ape yang lain?
Paling ketara dan paling menyedihkan jiwa, im myself without my cinta hati. Sabaq naaa. Zaza bertabah selalu. Sobs. Masa, cepatlah berlalu. Sedih, cepatlah pergi. Gumbira, marilah bersama. Pengalaman, berkumpullah mereka.

Tahun baru, kena azam ke?
Ala. Macam selalu, yang klise sangat tu, tahun baru, azam baru, hidup baru. Grrrr. terpulang masing- masing itu. kalu nak berazam, teruskan. kalu tak nak, pong takpe jugak. 

So, ape story aku sempena dengan tahun baru ni. just nak share, another my favorita surah. Kalu dulu, aku pernah cecite pasal due surah, pon surah favorita jugak. Banyak khasiat, banyak pekdah. Here is another one. 

Kalu nak diikotkan, aku memang ade selalu terdengar surah ni. Tapi aku yang dengar, dengar je lah. Tak pernah pulak nak cecarik ape name surah tu. Kalu aku duk umah, aku mesti selalu kat masjid bile pak imam yang ade anak ensem??? erk.. pasang surah ni. Tapi macam biase, buat tak tau je la. Selalu dengar takat situ jah. haha. Bile da terexplore de world, rase macam, surah ni, WOWW!~.

So, ape name surah tu. and pe khasiat surah ni? Jejoms kite berkenalan sengsikit dengan surah ni.

Nama Surah?
Ar-Rahman (Yang Maha Pengasih)

Kenapa surah ni bagus untuk dibaca setiap hari?
Semua surah dan al-Quran pon bagus. tapi kenapa aku pilih surah ni harini? Sebenarnya banyak bende yang diajarkan dalam surat Ar Rahman ini. Terutamanya mengenai rasa syukur yang harus kita lakukan setiap saat. Lagi tambah, dalam surat Ar Rahman disebutkan sampai berkali-kali " Fa Bi ayyi Ala irobbikuma Tukadzdziban" yang bermaksud "nikmat Tuhan Yang manakah yang engkau dustakan".
Lagi terang makin bersuluh, Tuhan begitu pemurah dan selalu mengingatkan kepada manusia untuk selalu bersyukur dan bersyukur dan terus bersyukur tanpa henti. Tidak cukup hanya sekali...tetapi haruslah berkali-kali. Tuhan begitu sabar dengan segala umatnya. Sampai berkali-kali mengingatkan ..untuk selalu bersyukur.  Tuhan Maha Pemurah kepada seluruh umat manusia. Tapi plak kan, bukan lah semua dan setiap manusia boleh mengambil hikmah. melainkan hanya manusia yang terbuka hatinya saja ....yang dapat menangkap hidayah. So....bukalah hatimu agar dapat hidayah.
Panjang tak surah ni?

Soalan tipikal yang selalu ditanya. Bukannya ape, kang kalu panjang sangat, abes berpeluh bagai nak abeskan bace satu surah tu. tak la. takla panjang sangat pon. Jumlah ayat, 78 ayat. Surah Ar-Rahman (Arab: الرّحْمنن) adalah surah ke-55 dalam al-Qur'an. Cube la carik kepuasan dengan surah ni.

So, grab this golden chance. Jejoms kite selalu-selalukan bace surah ni. Tambah-tambah pulak dengan tahun baru ni. Jom. Amalkan. Satu surah satu hari, berselang seli. hari ni surah al-Waqiah, besok surah al-Mulk, lusa surah ni pulak. Then, terus selang seli lagi.  Transform diri ke arah yang lebih bersederhana setiap masa, ditambah dengan sifat mahmudah segenap ketika, mudah-mudahan terpelihara diri kita bersama.

Ekceli, aku macam nak bubuh terjemahan surah ni, tapi rase macam panjang sangat pulak. So, kalu nak tahu terjemahan, sile la rajin2 belek al-Quran terjemahan, atau pong boley tanye encik google sahaje. huhu!~

so, selamat beramal. semoga sentiase berada di bawah payung rahmat bahagia. kalu nak bahagia, jomlah amalkan surah ni selalu ye.
las date 2012 wif my sweetest besty like candy so cute forever ever so bahagia.!~


kbai.

ps : done wif my very fes paper.
ps 2 : 6 bulan.bersabar.
ps 3 : sumber tq mr google.